Islam Dicabar Umat Dihina

1. Menghapuskan sistem pemerintahan Islam iaitu Sistem Khalifah Islam.

Selepas kejatuhan Kerajaan Turki Uthmaniah, mereka berusaha agar kerajaan Islam yang lain tidak muncul. Dengan itu, perjanjian dibuat dengan Turki sebelum mereka berundur dari Turki yang antara lain meletakkan syarat bahawa sistem pemerintakan Khalifah Islam hendaklah dihapuskan, menghapuskan sebarang usaha untuk mewujudkannya kembali. Turki mestilah menggantikan perlembaggan Islam dengan perlembangaan lain.


2. Menghapuskan Al-Quran.

Musush Islam dapat merasakan Al-Quran merupakan sumber kekuatan Islam. Selagi ada Al-Quran pada mereka, Islam akan kembali gemilang. Dengan itu, mereka berusaha menghapuskan Al-Quran dan menjauhkan Al-Quran daripada orang Islam. Perdana Menteri Britain, iaitu Gladstone pernah berkata, “selama mana Al-Quran itu berada di tangan orang Islam, selam itulah Eropah tidak akan dapat menguasai Timur Tengah.” Selagi orang Islam membaca, menghayati, mengamal ajaran Al-Quran, maka selama itu musuh islam tidak akan dapat merosakkan Islam.


3. Merosakkan akhlak dan pemikiran orang Islam.

Musuh Islam melihat akhlak dan pemikiran secara Islam perlu diruntuhkan sebagai jalan meruntuhkan Islam. Ketua gerakan misionari Kristian, Samuel Zwimmer dalam konvensyen di Baitul Maqdis pernah berkata, “Satu perkara penting bagi petugas misionari ialah bukan mengkristiankan orang Islam...Apa yang penting ialah mengeluarkan orang Islam dari Islam supaya menjadi manusia yang tidak ada hubungan dengan Allah. Dari tu, mereka tidak ada hubungan dengan akhlak yang mana ia menjadi tunjang dalam kehidupan mereka.”


4.Meragukan orang Islam mengenai agama Islam.

Musuh Islam cuba sedaya upaya mungkin untuk menafikan bahawa Islam adalah agama yang sempurna. Mereka menimbulkan hujah-hujah yang menyebabkan timbul keraguan mengenai Islam dala kalangan orang yang kurang atau pun tidak berilmu, seperti meragukan hadis, ayat Al-Quran, meragukan ijmak ulama, dan menafsirkan AL-Quran menurut kefahaman mereka sendiri.


5. Merosakkan wanita dan menggalakkan pergaulan bebas.

Musuh Islam ktahu bahawa menerusi nafsu yang ada pada setiap manusia, mereka boleh dirosakkan. Dengan itu mereka menggunakan wanita untuk merosakkan Islam khususnya golongan belia. Merak mengasaskan pergaulan bebas, tarian dan nyanyian yang melalaikan, memperkenalkan budaya baru yang mengamalkan kebebasan dan seks, kebebasan berpakaian yang melanggar batasan agama. Semua ini dibawa kepada umat Islam sebagai budaya abru yang kononnya mengikut zaman yang serba moden. Anak muda Islam menerimanya, dan yang rosak ialah Islam, yang berjaya ialah musuh Islam !


Demikianlah antara strategi musuh Islam merosakkan Islam. Renungilah huraian ini berdasarkan pengalaman dan pengetahuan saudara. Cuba kaitkan huraian ini kepada pelbagai peristiwa dan kejadian yang melanda umat Islam sekarang. Ayuh bangkit menyedarkan diri kita bahawa selama ini umat Islam telah diprogramkan untuk menuju kemusnahan oleh musuh Islam sendiri. Fikir-fikirkan...

0 Responses

    ....LOGO RASMI....

    ....LOGO RASMI....

    SAF KEPIMPINAN

    Sampaikan Salam


    ShoutMix chat widget

    Penyelia Penasihat

    Penyelia Penasihat
    En Mat Zaid Bin Hussein

    Pengerusi

    Pengerusi
    Suhail Anwar B
    Mohamed Nor

    Timb. Pengerusi

    Timb. Pengerusi
    Mohd Hasyim Harun

    Setiausaha

    Setiausaha
    Tunku Aisyah Tunku Mat

    Bendahari

    Bendahari
    Nursyahida Abd Rashid

    PP Pengisian & Pengimarahan

    PP Pengisian & Pengimarahan
    Awang Abdullah
    Abdul Razak

    TPP Pengisian & Pengimarahan

    TPP Pengisian & Pengimarahan
    Nurul Izyan Zainuddin

    PP Publisiti & Informasi

    PP Publisiti & Informasi
    Luqman Hakim
    Muhd Fadzir

    TPP Publisiti & Informasi

    TPP Publisiti & Informasi
    Nurul Syahidah Roslam

    PP Dana & Kebajikan

    PP Dana & Kebajikan
    Ahmad Azhari Nordin

    TPP Dana & Kebajikan

    TPP Dana & Kebajikan
    Adibah Dzulkifli

    PP Domestik & Teknikal

    PP Domestik & Teknikal
    Ahmad Fadhlul Hadi Abdul Hamid

    TPP Domestik & Teknikal

    TPP Domestik & Teknikal
    Liyana Syazwani Abdul Razak

    PP Pengurusan Surau

    PP Pengurusan Surau
    Mohd Syahir Bin Lokman

    TPP Pengurusan Surau

    TPP Pengurusan Surau
    Norsaima Ismail


    Followers