Perutusan Balai Islam Sem 1 Sesi 09/10



orang-orang yang beriman itu sesungguhnya bersaudaa, sebab itu damaikanlah (perbaikilah hubungan) antara kedua saudaramu itu dan takutlah terhadap Allah, supaya kamu mendapat rahmat. Al-Hujurat:10


Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Umum mengetahui, seluruh warga UM baru sahaja menamatkan sesi pengajian untuk semester 1 sesi 2009/2010. Manakala untuk pelajar perubatan pula, masih lagi bergelut dengan buku-buku menjelang peperiksaan tidak lama lagi. Selamat maju jaya kami ucapkan semuanya.

Dikesempatan ini, kami daripada Balai Islam ASTAR (BI), mengucapkan setinggi-tinggi jutaan terima kasih kepada semua pihak yang telah menjayakan program- program BI sepanjang sesi. Pada semester 1, sesi ini, BI telah pun berjaya menganjurkan 2 projek iaitu Minggu Penghayatan Ramadhan (TAMAN 09) dan Kursus Pra Perkahwinan (KPP 09).

Ia juga turut disertai dengan beberapa program yang dikendalikan di bawah biro Pengisian dan Pengimarahan Surau seperti Solat Hajat Ambang Peperiksaan, Jamuan Raya, Kuliah Ilmu Sepuluh Minit (KISMIS) , Qiamulail dan Dhuha, serta banyak lagi program pengisian seperti yang telah diatur secara harian mahupun berkala.


Dalam menyajikan program-program pengisian rohani, sebagaimana yang telah diamanahkan kepada BI, sememangnya kami cuba memberikan yang terbaik. Namun, sebaik mana pun program itu dirancang dan dilaksanakan, tanpa penglibatan dan komitmen daripada semua pihak, agak mustahil untuk ia dikatakan berjaya. Segala kekurangan memang diluar perancangan, kerana sebaik-baik perancang itu ialah Allah yang Maha Esa.

Rentetan daripada, sebagai memulakan rentak pada sem 2 sesi 09/10, beberapa program dan penambahbaikkan telah dirancang untuk kebaikan bersama. Umum juga mengetahui, satu lagi projek BI iaitu Simposium Maal Hijrah 1431 sedang rancak dalam perlaksanaan menjelang berlangsungnya program tersebut iaitu pada 7,9 dan 10 Januari 2010.

Untuk sesi kali ini juga, perancangan awal menyaksikan, BI akan menganjurkan Majlis Malam Apresiasi Balai Islam sebagai tanda penghargaan kepada seluruh warga kerja BI. Diharapkan semuanya dapat berjalan dengan lancar. Turut diselitkan juga ialah Program Rehlah Ukhwah Fillah Selamanya (RUKHFIS) demi memantapkan lagi ukhwah antara ahli.


Sebagai menutup tirai untuk kali ini, kami ingin mengucapkan selamat maju jaya, lebih-lebih lagi kepada pelajar yang akan menduduki peperiksaan. Manakala, untuk yang baru sahaja tamat peperiksaan, setelah berusaha, dan berdoa, maka bertawakallah kepada Allah sementara menanti keputusannya.

Kepada seluruh pengunjung blog ini juga, selamat melayari blog ini, bersama memanfaatkan apa yang ada.

Diakhirnya, kami, seluruh warga Balai Islam 09/10 mengucapkan selamat bercuti kepada seluruh warga UM. Apa yang pasti, sepanjang cuti ini, pasti pelbagai aktiviti persatuan, mahupun riadah bersama keluarga dan rakan telah dirancang. Maka, gunakan waktu cuti yang ada ini, untuk diisi dengan pelbagai aktiviti yang berfaedah. Moga berjumpa lagi di sem akan datang. Insyallah... - Balai Islam_Islam Cara Hidupku

0 Responses

    ....LOGO RASMI....

    ....LOGO RASMI....

    SAF KEPIMPINAN

    Sampaikan Salam


    ShoutMix chat widget

    Penyelia Penasihat

    Penyelia Penasihat
    En Mat Zaid Bin Hussein

    Pengerusi

    Pengerusi
    Suhail Anwar B
    Mohamed Nor

    Timb. Pengerusi

    Timb. Pengerusi
    Mohd Hasyim Harun

    Setiausaha

    Setiausaha
    Tunku Aisyah Tunku Mat

    Bendahari

    Bendahari
    Nursyahida Abd Rashid

    PP Pengisian & Pengimarahan

    PP Pengisian & Pengimarahan
    Awang Abdullah
    Abdul Razak

    TPP Pengisian & Pengimarahan

    TPP Pengisian & Pengimarahan
    Nurul Izyan Zainuddin

    PP Publisiti & Informasi

    PP Publisiti & Informasi
    Luqman Hakim
    Muhd Fadzir

    TPP Publisiti & Informasi

    TPP Publisiti & Informasi
    Nurul Syahidah Roslam

    PP Dana & Kebajikan

    PP Dana & Kebajikan
    Ahmad Azhari Nordin

    TPP Dana & Kebajikan

    TPP Dana & Kebajikan
    Adibah Dzulkifli

    PP Domestik & Teknikal

    PP Domestik & Teknikal
    Ahmad Fadhlul Hadi Abdul Hamid

    TPP Domestik & Teknikal

    TPP Domestik & Teknikal
    Liyana Syazwani Abdul Razak

    PP Pengurusan Surau

    PP Pengurusan Surau
    Mohd Syahir Bin Lokman

    TPP Pengurusan Surau

    TPP Pengurusan Surau
    Norsaima Ismail


    Followers